Vertrouwenspersoon, anti-pestcoördinator en klachtenregeling

Vertrouwenspersoon

Op onze school is juf Rianne de vertrouwenspersoon.

Soms overkomen je heel vervelende dingen of gaat iets helemaal mis. Je hebt langdurig ruzie met iemand op school of thuis, je wordt gepest of er gebeuren andere dingen waar je boos of verdrietig van wordt. Je wilt dat het stopt, maar je wilt het ook geheim houden.

Je kan verschillende dingen doen:

  • Je doet niks en blijft er mee rondlopen en erover piekeren;
  • Je kunt erover praten met je ouders, een goede vriend of vriendin;
  • Je kunt natuurlijk naar je eigen juf of meester gaan, die zal altijd proberen jou te helpen.

Soms werkt dat niet of wil je dat niet. Dan kun je op school altijd bij juf Rianne terecht, want zij is “intern vertrouwenspersoon”. Ze wil naar je luisteren en samen met jou naar een oplossing zoeken. Je mag altijd naar haar toekomen. Juf Rianne werkt op maandag, dinsdag, woensdag en donderdag, maar je mag ook een afspraak maken via de mail: rianne.rutjes@meerkring.nl

Natuurlijk hopen we dat het niet nodig is en dat alles goed met je gaat, maar als je wilt komen praten ben je altijd welkom! Dit geldt natuurlijk niet alleen voor kinderen. Ook ouders en collega’s zijn van harte welkom!

Anti-pest coördinator

Word je gepest? 

Lukt het niet (meer) om het met je eigen juf of meester op te lossen?
Dan is er de anti-pest coördinator. Bij ons op school zijn dat juf Sadia (leerkrachtondersteuner) en juf Ilse (leerkracht groep 5). Je mag altijd naar hen toekomen als je een probleem hebt wat met pesten te maken heeft. 

Ilse is er van maandag t/m vrijdag en Sadia werkt op de maandag t/m donderdag. Je mag ook een afspraak maken via de mail: sadia.sarmi@meerkring.nl en ilse.tukker@meerkring.nl

Klachtenregeling

Op onze school vinden we open communicatie belangrijk. Als er iets misgaat, kunnen leerlingen, ouders, personeel en schoolleiding samen praten om tot een oplossing te komen. Ouders zijn waardevolle partners in de ontwikkeling van hun kinderen. Als een klacht niet kan worden opgelost via overleg of niet naar tevredenheid is afgehandeld, is er een klachtenregeling. Deze regeling zorgt voor zorgvuldige behandeling van klachten, met aandacht voor alle betrokkenen en het creëren van een veilig schoolklimaat. Als je ergens anders niet terechtkunt met je klacht, kun je bij ons terecht. De klachtenregeling verwijst naar:

  • Eén of meerdere rechtstreeks benaderbare contactpersonen per school, die kunnen bemiddelen in een conflict of de klager kunnen doorverwijzen naar een externe en onafhankelijke vertrouwenspersoon. Op onze school is Rianne Rutjes de vertrouwenspersoon.
  • Vertrouwenspersonen, die functioneren als aanspreekpunt bij klachten en de klager eventueel kunnen doorverwijzen naar de Landelijke Klachtencommissie (LKC). Deze vertrouwenspersonen zijn te bereiken via het bestuurskantoor van stichting Meerkring, 033-4799817 of info@meerkring.nl

Of klik op de volgende link om direct naar de klachtenregeling van Meerkring te gaan: Klachtenregeling

Spelen Leren Ontmoeten

Contact

Kindcentrum Vlinderslag
Evertsenstraat 39
3814 SG Amersfoort
info.vlinderslag@meerkring.nl
033 4701202

Website vragen/opmerkingen:
maikel.hop@meerkring.nl of ali.elmallouki@meerkring.nl

Plan route

Stichting

Het kindcentrum is aangesloten bij Meerkring, stichting voor primair onderwijs Amersfoort en SKA kinderopvang. Wil je werken in het basisonderwijs in Amersfoort, heb je een vraag of ben je benieuwd wat Meerkring of SKA precies doen? Kijk dan op meerkring.nl of ska.nl